خانه / دانستنی‌های عمومی / ویتامین سی و تاثیرات آن بر سلامتی

ویتامین سی و تاثیرات آن بر سلامتی

برخی از خوراکی‌ها به دلیل وجود ترکیبات مغذی و خاص علاوه بر حفظ سلامت بدن می‌توانند برای مدت زمان طولانی در فرد احساس سیری ایجاد کنند.

با مصرف این خوراکی‌ها انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، کوه نوردی، بازدید از موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر کار‌ها در بدن فرد ایجاد می‌شود.

هندوانه، داروی تقویت ضعف و ناتوانی

حدود ۹۳ درصد از حجم هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، براساس تحقیقات مصرف آب برای حفظ انرژی بدن، تنظیم الکترولیت، دریافت ویتامین‌های A، B6 و C بسیار مفید است.

هندوانه را می‌توان به تنهایی یا به صورت آبگیری شده یا همراه با مقداری پنیر خامه‌ای، روغن زیتون، آب لیموترش، نان تست تکه شده و برگ نعناع تازه مصرف کرد.

دانه‌های آجیل؛ تقویت سریع قوای جسمی

دانه‌های آجیل حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مورد نیاز بدن هستند از جمله در بادام، منیزیم، فولات، ریبوفلاوین و سایر ترکیبات ویتامین B وجود دارد که برای تقویت جسم، سوزاندن کالری‌های اضافی و حفظ استقامت بدنی مفید است.

کشمش؛ خوراکی خوش طعم و انرژی بخش

کشمش یک میان وعده مغذی است و در صورت مصرف به همراه غلات سبوس دار، آجیل، در کنار ماست، شیر و یا حتی با نوشیدنی‌ها و کیک‌های کم شیرین می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت زمان مناسبی تامین کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای بهره مندی از خواص کشمش این خوراکی خوش طعم را به همراه وعده صبحانه مصرف کنند تا در طول روز تقویت شده انرژی کسب کنند.

دانه سویا؛ مقوی و پرخاصیت

این دانه روغنی منبع بسیار خوبی از فولات، منیزیم، ریبوفلاوین و ویتامین B است که نقش حیاتی در تبدیل غذا به انرژی دارند.

دانه سویا را می‌توانید به صورت بخارپز یا به صورت خام و یا به همراه پودر فلفل قرمز، نمک و مقداری برنج مصرف کرد.

انواع دستورات آشپزی برای تهیه خوراک با استفاده از سویا وجود دارد.

تخم شربتی؛ خوشمزه و نیروبخش

این ماده خوراکی حاوی پروتئین، فیبر و مواد مغذی از جمله منیزیم و آهن است و برای تقویت انرژی و قوای جسمانی بسیار مفید است.

می‌توانید شربتی خوش طعم و کم شیرین با استفاده از ترکیب تخم شربتی و آب با عصاره مرکبات، مقداری عسل، لیموترش و یا عصاره افرا تهیه کنید و پس از خنک شدن در یخچال به عنوان یک نوشیدنی ورزشی مصرف کنید و همراه خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید این دانه را به ترکیب ماست و بلغور جوی دو سر اضافه کنید و به عنوان یک دسر خوش طعم مصرف کنید.

ماهی‌های روغنی؛ پرانرژی و قدرت دهنده

بسیاری از ماهی‌های روغنی از جمله سالمون، قزل آلا، ماهی ساردین و یا ماهی کیلکا دارای خواص انرژی دهندگی و نیروزایی هستند.

این ماهی‌ها منبع غنی از آهن هستند که وظیفه انتقال آهن را در اطراف بدن و ماهیچه‌ها برعهده دارد و می‌تواند باعث افزایش قدرت استقامتی بدن برای مدت زمان مناسبی شود.

می‌توانید ماهی‌های روغنی را به صورت آب پز، بخار پز، کبابی و یا پخته و خرد شده به همراه ماکارونی، خوراک کلم، تکه‌های فلفل قرمز و روغن زیتون مصرف کنید.

ماهی‌های روغنی نقش موثری در تنظیم بخش میتوکندری سلول‌های بدن دارند و مصرف آن‌ها باعث ترمیم سلول‌های بدن و افزایش قدرت می‌شوند.

توت فرنگی؛ نیروزایی با آنتی اکسیدانی خوشمزه

خانواده توت‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین c هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث رفع احساس خستگی، تقویت قوای جسمانی، دریافت آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن و در نتیجه افزایش انرژی مورد نیاز بدن شود.

توت فرنگی را می‌توانید به انواع شیوه‌ها مصرف کنید از جمله به صورت خام، به همراه سالاد میوه، به صورت مارمالاد و مربا و در کیک‌های کم شیرین که با خوردن آن انرژی مورد نیاز بدن تامین می‌شود.

همچنین ببینید

انواع تست‌های کرونا و تفسیر آن

“مثبت بودن آزمایش خون کرونا بدین معنیست که بدن شما در حال شکست دادن کروناست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Message Us on WhatsApp