خانه / برای مادران باردار / هورمون های باردای (فراموشکاری دوران بارداری)

هورمون های باردای (فراموشکاری دوران بارداری)

آزمايش هورمون هاي بارداري و ارتباط آن با فراموشکاري

دليل فراموشکاري زنان باردار هورمونهايي است که در اين دوران ترشح ميشود. ميزان اين هورمونها روي برخي از عملکردهاي مغز تاثير ميگذارد .پزشکان آزمايشهاي خاصي مربوط به

حافظه روي زنان باردار انجام دادندآزمايشهايي مثل اينکه ماشينشان را کجا پارک کرده اند يادسته کليدشان را کجا گذاشته اند. علاوه بر اين ميزان ترشح هورمونهاي جنسي در دوران بارداري و ميزان خشم و نگراني و خلق و خوي آنها را نيز اندازه گيري کرده اند.

نتايج اين آزمايشها (که مربوط به زنان باردار ۲۲ساله بود) با نتايج آزمايشهاي زنان ۲۴ ساله که باردار نبودند مقايسه شد و مشخص شد زناني که در ۳ ماهه دوم و۳ ماهه سوم بارداري هستند نسبت به زناني که باردار نيستند با کاهش حافظه مواجه هستند و اين تاثيرات منفی بر حافظه آنها حتی تا ۳ ماه بعد از تولد نوزادشان نيز باقی ميماند.

علاوه بر اين زنان باردار در دوران بارداري عصبي تر و ناراحت تر از زنان ديگر بودند و اين خشم، اضطراب، ناراحتي و نگراني تا ۳ ماه بعد از تولد نوزادشان نيز همراه آنها بود. اين کمبود حافظه همانطور که گفته شد مربوط به ترشح هورمونهاي خاص دوران بارداري است و مدتي طول متست های هورمونی بصورت روزانه و با جدید ترین تجهیزات در آزمایشگاه پاتوبیولوژی میلاد انجام و جوابدهی میشود يکشد مغز دوباره احيا شود و شروع به بازسازي ميزان هورمونهاي ناقص کند .البته لازم به ذکر است تمام زنان در دوران بارداري اين کمبود حافظه را تجربه نميکنند اما در آن دسته از زنانيکه اين موضوع اتفاق می افتد جای نگراني نيست و مساله ای کاملا طبيعي است.

همچنین ببینید

معرفی آزمایشات ترکیبی CA-125 و HE4 و محاسبه فاکتور ROMA

معرفی آزمایشات ترکیبی CA-125 و HE4 و محاسبه فاکتور ROMA جهت تشخیص زودهنگام بدخیمی تخمدان ورود به برنامه محاسبه گر فاکتور …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Message Us on WhatsApp